Ogólnopolski Dzień Golfa

Golf – w Polsce to wciąż jeszcze sport mało znany, ale na świecie ta olimpijska dyscyplina należy do najpopularniejszych, zarówno pod względem liczby widzów, jak i zawodników. Szacuje się, że po kij golfowy regularnie sięga 60 mln ludzi żyjących na sześciu kontynentach.

Polski Związek Golfa począwszy od 2012 r. cyklicznie prowadzi akcję promującą golf w naszym kraju – Ogólnopolski Dzień Golfa. Wydarzenie organizowane jest we współpracy z organizacją zrzeszająca profesjonalnych instruktorów golfa – PGA Polska, przy zaangażowaniu pól i obiektów golfowych z całego kraju, na które wstęp tego dnia jest całkowicie bezpłatny.

Więcej informacji o obiektach uczestniczących w akcji w oficjalnym serwisie projektu – www.dziengolfa.pl.

Narodowy Dzień Sportu

W sobotę 19 września odbył się Narodowy Dzień Sportu. Tego dnia, w ramach ogólnopolskiej akcji mającej na celu promocję aktywnego trybu życia, można było uczestniczyć w różnorodnych bezpłatnych treningach i zajęciach sportowych. Od lekcji pływania przez zajęcia z siatkówki i tenisa do gry w golfa, którą umożliwiły 24 obiekty.

Zdecydowana większość z nich zadowolona była z frekwencji, choć nie sprzyjał jej ani przełożony termin (początkowo obiekty szykowały się na majowy Ogólnopolski Dzień Golfa), ani konieczność ograniczenia liczby osób, ze względu na wciąż obowiązujące procedury. Mimo tych niedogodności blisko tysiąc osób po raz pierwszy w życiu miało styczność z golfem, a wielu zadeklarowało chęć przystąpienia do kursu na Zieloną Kartę.

Obecność golfa w ramach Narodowego Dnia Sportu nagłaśniana była w mediach – w kampanii reklamowej na antenie Radia ESKA oraz Chilli ZET oraz kampanii w gazetach oraz serwisach lokalnych wydawnictwa Polska Press (m.in. Nasze Miasto WarszawaDziennik Zachodni, Głos Szczeciński, Głos Wielkopolski, Gazeta Wrocławska, Gazeta Lubuska, Śląskie Nasze Miasto). Dodatkowo część obiektów prowadziło działania promocyjne w swoich regionach.

Koordynatorem uczestnictwa golfa w Narodowym Dniu Sportu był Polski Związek Golfa, wspierany w tym zakresie przez PGA Polska.

Relacja z Narodowego Dnia Sportu 2020.

  

VIII Ogólnopolski Dzień Golfa

W niedzielę 2 czerwca na blisko 50 krajowych obiektach odbyła się VIII edycja Ogólnopolskiego Dnia Golfa. Kolejny rok z rzędu kilka tysięcy osób po raz pierwszy w życiu miało styczność z golfem, a wielu zadeklarowało chęć przystąpienia do kursu na Zieloną Kartę. W wydarzeniu udział wzięło 47 obiektów, na których „przetestowało” golfa blisko 4000 osób.

Koordynatorem akcji był Polski Związek Golfa, wspierany w tym zakresie przez PGA Polska. Partnerami wydarzenia byli Citi Handlowy, Audi, Dr Irena Eris oraz Golf Channel Polska. Wśród partnerów mediowych znalazło się także radio Chilli ZET, na którego antenie została przeprowadzona kampania reklamowa oraz „Nasze Miasto” – bezpłatna gazeta i portal o licznych lokalnych wydaniach, należąca do wydawnictwa Polska Press.

Relacja z Ogólnopolskiego Dnia Golfa 2019.

 

VII Ogólnopolski Dzień Golfa

27 maja na ponad 30 obiektach golfowych w całej Polsce odbyła się VII edycja Ogólnopolskiego Dnia Golfa. Kolejny rok z rzędu liczbę wizytujących, na których czekały liczne atrakcje, oszacowano na 4156 osób.

Na wybranych obiektach podczas akademii golfa zorganizowano kilka konkursów z cennymi nagrodami m.in. zestawy kosmetyczne ufundowane przez Dr Irenę Eris, karnety na Driving Range czy zniżki na kursy Zielonej Karty.

Współorganizatorem wydarzenia było PGA Polska, a partnerami Citi Handlowy, Audi, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris oraz Golf Channel Polska.

Relacja z Ogólnopolskiego Dnia Golfa 2018.

Dzien Golfa 2018

VI Ogólnopolski Dzień Golfa

VI edycja Ogólnopolskiego Dnia Golfa odbyła się 28 maja 2017 r. Do udziału w wydarzeniu zgłosiło się ponad 40 obiektów golfowych w całym kraju. Liczbę przybyłych gości oszacowano na 4873 osób. Dla chętnych spróbowania swych sił z kijem golfowym czekały m.in. darmowe lekcje, konkursy i dołki pokazowe.

Do promocji wydarzenia swojego wizerunku użyczyła Katarzyna Selwent– wielokrotnie nagradzana polska golfistka, Mistrzyni Polski Kobiet (2016), Mistrzyni Polski Match Play (2015, 2013, 2011, 2010, 2009), Mistrzyni Polski Juniorów (2011, 2010, 2009).

Partnerami wydarzenia byli: Citi Handlowy, Audi oraz Golf Channel Polska.

Relacja z Ogólnopolskiego Dnia Golfa 2017.

1

V Ogólnopolski Dzień Golfa

V edycja Ogólnopolskiego Dnia Golfa odbyła się 22 maja 2016 r. na prawie  50 obiektach golfowych w całym kraju. Na gości czekały m.in. darmowe lekcje, konkursy i dołki pokazowe. Liczbę osób, które po raz pierwszy zetknęły się z tym sportem oszacowano na ponad 4100.

„Twarzą” wydarzenia została Katarzyna Kaźmierczyk –  sędzia golfowy, modelka, producentka odzieży sportowej. Obecnie mieszkająca w Stanach Zjednoczonych Kasia rozwija swoją pasję i zamiłowanie do golfa. ODG 2016 było obecne w ogólnopolskich mediach, w tym m.in. TVN24, Polsat News, regionalnych TVP i Radiu ZET.

Partnerami wydarzenia byli: Citi Handlowy, Audi, LOTOS, Microsoft Surface oraz Laboratorium Kosmetyczne dr Irena Eris.

Relacja z Ogólnopolskiego Dnia Golfa 2016.

odg_v1

IV Ogólnopolski Dzień Golfa

Już po raz czwarty, 24 maja 2015 r., w całym kraju odbył się Ogólnopolski Dzień Golfa. W wydarzeniu wzięło udział blisko 40 obiektów oferujących wszelakie atrakcje dla ‘niewtajemniczonych’, których liczbę oszacowano na ponad 4200.

W tym roku twarzą imprezy została Zuzanna Gazdowska. Wydarzenie było obecne w ogólnopolskich mediach, w tym m.in. TVN24 i Radiu ZET, gdzie dziennikarze oraz zaproszeni celebryci zachęcali i przekonywali do tłumnego przybycia na pola golfowe całej Polski.

Partnerami wydarzenia byli Citi Handlowy, BMW, LOTOS oraz dr Irena Eris.

Relacja z Ogólnopolskiego Dnia Golfa 2015

slider-odg_pzg

III Ogólnopolski Dzień Golfa

W niedzielę 25 maja 2014 r. każdy zainteresowany mógł sprawdzić, czym jest golf. W trzecią edycję Ogólnopolskiego Dnia Golfa włączyło się 45 obiektów, które z ogromnym zaangażowaniem i przy pięknej pogodzie umożliwiły liczbie 3.200 osób w całej Polsce postawienie pierwszych golfowych kroków. Twarzą akcji była Martyna Mierzwa – najlepsza polska golfistka, a partnerami: Citi Handlowy oraz BMW.

Wsparcia wydarzeniu udzielił również Mateusz Kusznierewicz, żeglarski mistrz olimpijski i golfista z zamiłowania – „Zacznijmy od 25 maja! Niech każdy przyjdzie i sam przekona się jak fajny jest golf. Każdy ma taką możliwość podczas Ogólnopolskiego Dnia Golfa” – zachęcał na konferencji prasowej otwierającej sezon golfowy.

Relacja z Ogólnopolskiego Dnia Golfa 2014

10351173_761684987195332_5035713684875264410_n

II Ogólnopolski Dzień Golfa

Wydarzenie było kontynuacją Ogólnopolskiego Dnia Golfa 2012. W dniach 25-26 maja 2013 r. odbyły się Otwarte Dni Golfa. Na polach mistrzowskich i innych obiektach golfowych w całym kraju można było skorzystać z bezpłatnych lekcji gry oraz uczestniczyć w wielu innych atrakcjach, kierowanych do całych rodzin. Partnerami akcji Polska Gra w Golfa, zorganizowanej przez portal Sport.pl we współpracy z Polskim Związkiem Golfa, były firmy: BMW, Citi Handlowy i LOTOS.

Relacja z Otwartych Dni Golfa 2013

408537_582780008419165_1508022024_n

I Ogólnopolski Dzień Golfa

27 maja 2012 roku ponad trzy tysiące osób po raz pierwszy zetknęło się z tą olimpijską dyscypliną. Do promocyjnej akcji przystąpiło wtedy 47 obiektów golfowych w całym kraju.

Relacja z Ogólnopolskiego Dnia Golfa 2012

zdjecie