Reguła 14.6
Reguły gry w golfa
5.3 Startowanie i kończenie rundy
a. Rozpoczęcie rundy
Rozpoczęcie rundy zaczyna się w momencie, gdy gracz wykonuje uderzenie w celu rozpoczęcia pierwszego dołka (reguła 6.1a).
Gracz musi wystartować o czasie (a nie wcześniej):
Jeżeli czas startu jest opóźniony z jakiegokolwiek powodu (warunki pogodowe, wolna gra innych grup, lub gdy potrzebna była interwencja sędziego), to nie ma naruszenia tej reguły, gdy gracz jest obecny i gotowy do gry, w momencie gdy a grupa jest w stanie wystartować.
Kara za naruszenie reguły 5.3a: dyskwalifikacja, z wyjątkiem tych trzech przypadków:
- Wyjątek 1 – Gracz przybywa na miejsce startu, gotowy do gry, nie więcej niż pięć minut za późno: Gracz otrzymuje karę główną zastosowaną do pierwszego dołka.
- Wyjątek 2 – Gracz startuje nie więcej niż pięć minut za wcześnie: Gracz otrzymuje karę główną zastosowaną do pierwszego dołka.
- Wyjątek 3 – Komitet zdecydował, że nadzwyczajne okoliczności uniemożliwiły graczowi start o czasie: Nie ma złamania tej reguły i nie ma kary.
b. Kiedy runda się kończy
Runda gracza kończy się:
- W match play, kiedy wynik meczu jest rozstrzygnięty zgodnie z regułą 3.2a(3) lub (4).
- W stroke play, gdy gracz wbił piłkę do dołka na ostatnim dołku (wraz z poprawieniem błędu, takiego jak w regule 6.1 lub 14.7b).
Reguły 21.1e, 21.2e, 21.3e i 23.3b (kiedy runda rozpoczyna się i kończy w innych formatach stroke play i w Four-Ball).