Konferencja prasowa zainaugurowała sezon 2014

13 maja 2014

We wtorek, 13 maja, w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej w Warszawie odbyła się konferencja prasowa inaugurująca nowy sezon golfowy. W trakcie zapowiedziano najważniejsze zawody sportowe roku – turniej LOTOS Polish Open. Podczas konferencji oficjalnie ogłoszono kolejną edycję Narodowego Programu Rozwoju Juniorów i akcji „Uczymy grać w golfa”. Ogłoszono także, że 25 maja odbędzie się Ogólnopolski Dzień Golfa, podczas którego na polach golfowych w całej Polsce będzie można bezpłatnie rozpocząć naukę gry w golfa.

„To będzie najistotniejsze wydarzenie, które ponownie pojawi się w kalendarzu dzięki wsparciu Grupy LOTOS. Zawody, przeznaczone dla profesjonalistów, odbędą się w dniach  19-23 lipca na polu Sand Valley Golf and Country Club w Pasłęku, w pobliżu Elbląga. Mam nadzieję, że reprezentanci Polski pokażą doskonałą formę” – poinformował Marek Michałowski, prezes Polskiego Związku Golfa.

„Inauguracja kolejnego sezonu w obecności PGA Polska jest potwierdzeniem docenienia bardzo wysokich kwalifikacji zawodniczych i instruktorskich tego środowiska. Priorytetem dla PGA Polska jest promocja najlepszych praktyk instruktorskich, a także rozwijanie klimatu dla golfa zawodowego poprzez organizację profesjonalnego cyklu zawodów LOTOS PGA Polska Tour oraz przez budowanie strategii popularyzacji golfa pośród juniorów – powiedział  Jarosław Sroka, prezes PGA Polska.

Jak podkreślił Mateusz Kusznierewicz, ambasador turnieju LOTOS Polish Open, tegoroczna edycja tych zawodów, a także inne inicjatywy promujące golfa, przyczynią się do coraz szybszego rozwoju tej dyscypliny w Polsce.

„Piramida sukcesu to sprawdzona metoda osiągania założonych celów. Oceniam, że krajowy golf posiada już solidne jej fundamenty. Obserwując rosnący poziom zawodników, turniejów oraz dynamikę, jaką w swoich działaniach wykazują wspominane organizacje i sponsorzy wierzę, że dalsza wspólna praca przyniesie wkrótce oczekiwane rezultaty” –  dodał żeglarski mistrz olimpijski, wielki pasjonat golfa.

Kontynuację współpracy z PZG oraz z PGA Polska potwierdził także dyrektor zarządzający Departamentu Klientów Strategicznych Citi Handlowy, Piotr Kosno: „Citi Handlowy kontynuuje wsparcie dla polskiego golfa i cieszymy się z faktu, że przybywa Golfistów w Polsce, a sam sport staje się coraz bardziej popularny, również w mediach. Idealnie wpisuje się też w strategię Citi Handlowy, gdzie wzmacniamy bankowość relacyjną. Zarówno w obszarze korporacji, jak również bankowości dla klientów indywidualnych”.

Wsparcie zapewnił także dyrektor generalny BMW Group Polska, Paul de Courtois. „Wspieranie golfa w Polsce i edukacja juniorów są naturalnym elementem naszej strategii, w której kluczowe miejsce zajmuje polityka społecznej odpowiedzialności. Golf w bezpośredni sposób nawiązuje także do charakteru naszej marki – liczy się w nim z jednej strony dynamika, a z drugiej precyzja i technika”– dodał.

Podczas konferencji przedstawiono kalendarz Turniejów Mistrzowskich Polskiego Związku Golfa, jak również turniejów zawodowych LOTOS PGA Polska Tour. Ponadto, Marek Michałowski, Prezes Polskiego Związku Golfa, zaprezentował Narodowy Program Rozwoju Juniorów, który został już wdrożony w 15 klubach golfowych w całym kraju.

– „Rozwój golfa juniorskiego w Polsce to dla nas kluczowe działanie, na które będziemy kłaść szczególnych nacisk w nachodzących latach. Mamy pełną świadomości, że jest to jedyna droga do osiągnięcia sukcesu olimpijskiego”– dodał.

Prezes PZG wraz z Prezesem PGA Polska zapowiedzieli również Ogólnopolski Dzień Golfa. 25 maja na większości obiektów golfowych w Polsce odbędą się bezpłatne zajęcia dla wszystkich chętnych, którzy do tej pory nie mieli śmiałości, by zacząć swoją przygodę z golfem.

konferencja from PZG on Vimeo.

Fot. Szymon Sikora