Ogólnopolski Dzień Golfa – PZG dziękuje klubom

25 maja 2012

W najbliższą niedzielę każdy zainteresowany będzie mógł spróbować, czym jest golf. Wszystko za sprawą Ogólnopolskiego Dnia Golfa – inicjatywy Polskiego Związku Golfa i klubów golfowych.  Do akcji włączyło się 47 obiektów, czyli przeważająca większość zarejestrowanych w bazie PZG.

28 lutego br. na spotkaniu Zarządu Polskiego Związku Golfa z właścicielami i kadrą zarządzającą obiektów golfowych omawiane były założenia akcji promującej golf w naszym kraju.

– Minęło niewiele czasu, a w przededniu Ogólnopolskiego Dnia Golfa możemy śmiało powiedzieć, że w całej Polsce 27 maja każdy chętny będzie mógł bezpłatnie uczestniczyć w lekcjach. To wielki sukces naszego środowiska, za który już dziś bardzo serdecznie dziękuję właścicielom i przedstawicielom obiektów – mówi Marek Michałowski, prezes PZG.

Sekretarz Bartłomiej Chełmecki pisząc do przedstawicieli klubów dodał, że odzew z strony środowiska przeszedł najśmielsze oczekiwania.

-Entuzjazm i optymizm dla całej akcji, który udzielał się wielu z Was dodawał nam dodatkowych sił do pracy. Przepraszamy, że w ostatnich dniach byliśmy tak bardzo uciążliwi, starając się przekonać Was do przygotowania jak najciekawszych programów i często do zmiany terminów wcześniej zaplanowanych działań. Mamy jednak nadzieję, że akcja przyniesie oczekiwany skutek – komentuje Chełmecki.

– Już dzisiaj wiele mediów zaczęło komunikować Ogólnopolski Dzień Golfa z własnej inicjatywy jako projekt zmiany społecznej – zmiany myślenia o golfie i tego, czym ten sport jest. Taka zmiana wizerunku i zmiana paradygmatu myślenia o tej dyscyplinie była konieczna w kontekście tego, co jeszcze nie tak dawno mówiło i pisało się o golfie – podsumowuje prezes Michałowski.

Naszą wspólną inicjatywę doceniło Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polski Komitet Olimpijski oraz Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego obejmując wydarzenie patronatem.

Patronat medialny objęli: TV Biznes, Sport.pl, dziennik Sport, Aktywni.pl.

Przebudowany serwis TerazGolf.pl, a przede wszystkich zaangażowanie klubów w przygotowanie indywidualnych programów przebiegu tego dnia na ich obiektach pozwoliła PZG na reklamowanie wydarzenia w największych krajowych mediach.

Kilkuminutowy reportaż o golfie, obalający stereotypy i zapowiadający dzień golfa wyemitowany został przez stację TVN24.  Siedem razy dziennie na antenie TV Biznes pojawiała się reklama Ogólnopolskiego Dnia Golfa, a komunikację do widzów wspomagały rozmowy o tym wydarzeniu w studiu stacji z przedstawicielami związku.

Kampania promocyjna objęła także półstronicowe reklamy w Gazecie Wyborczej, Przeglądzie Sportowym oraz dzienniku Sport. Dziennikarze tych mediów kilkukrotnie dołączyli także notki redakcyjne zapowiadające dzień golfa w swoich pismach.

Za sprawą serwisu Polskiej Agencji Prasowej, a równocześnie ze słowem wsparcia od golfowych celebrytów – Jerzego Dudka, Mariusza Czerkawskiego i Tomasza Iwana zapowiedź Ogólnopolskiego Dnia Golfa została opublikowana w czołowych portalach informacyjnych – m.in. Wprost.pl i Onet.pl.

Wydarzeniem zainteresowały się również liczne lokalne media, które na swoich stronach i gazetowych łamach zapraszały do udziału w wydarzeniu w konkretnym miejscu.

– Poinformowaliśmy kilkuset dziennikarzy, zapraszając ich na niedzielne wydarzenie w wybrane miejsce. Już od kilku dni wielu z nich potwierdza swój udział. Przykładowo Polsat News zapowiedziało, że przyjedzie do Sobienii Królewskich, gdzie poza przeprowadzeniem wywiadów z golfowymi celebrytami i emitowaniem na żywo lekcji gry będzie… dwukrotnie na godzinę, między 6 a 13.00 emitowało prognozę pogody wprost z pola golfowego – dodaje sekretarz Chełmecki.

Pozostaje trzymać mocno kciuki za pomyślną pogodę i obecność na obiektach, jak największej liczby ludzi, którzy następnie powrócą już jako golfistki i golfiści.