Golf w mediach

26 stycznia 2007

Tematyka golfowa coraz częściej pojawia się w polskich mediach, wynika z raportu za sezon 2006 przygotowanego dla Polskiego Związku Golfa.  Więcej  niż w poprzednich latach było artykułów prasowych, audycji radiowych i co najważniejsze golf zagościł na stałe w telewizyjnych serwisach sportowych takich gigantów jak TVP1 i TVN.

Duży udział w popularyzacji tematyki golfowej w roku 2006 mieli patroni medialni PZG, wśród których znalazły się: TVP1 i TVP3, Onet.pl, Wprost, Eurosport, Radio PIN, The Warsaw Voice a także media golfowe – portal golf24.pl, magazyny „Golf” i „Golf&Life”.

O golfie pisano bez sensacji, a zarobki Tigera Woodsa nie były już głównym wątkiem golfowych artykułów. Ważny, przekrojowy artykuł prezentujący stan polskiego golfa ukazał się we wrześniu w tygodniku „Newsweek”. Wyniki turniejów mistrzowskich PZG były regularnie prezentowane w serwisie kanału „Eurosport 2″. Golf pojawił się również w serwisie sportowym Onet.pl w oddzielnej zakładce „GOLF” wśród „innych sportów”. W kanałach sportowych telewizji mogliśmy obejrzeć transmisje najważniejszych turniejów golfowych: British Open oraz Ryder Cup.

Udział ilościowy poszczególnych mediów:
* Prasa 82,2% – 1 903 publikacje (1565 w 2005 roku);
* Internet 14,08% – 326 publikacji (321 w 2005 roku);
* Telewizja 2,28% – 53 emisje (27 w 2005 roku);
* Radio 1,42% – 33 audycje (3 w 2005 roku).