Spotkanie Prezesa PZG z przedstawicielami pól golfowych

15 grudnia 2005

14 grudnia 2005 w siedzibie Polskiego Związku Golfa odbyło się spotkanie Prezesa PZG z przedstawicielami pól golfowych, należących do Klubowego Programu Partnerskiego. Piotr Mondalski przedstawił ostateczne wyniki prowadzenia programów promocyjnych „Teraz Golf” w sezonie 2005.

* W sumie w programach wzięło udział ponad 5,5 tysiąca osób. Najwięcej uczestników (blisko 3 tysiące) zgromadził Accenture Program Młodzieżowy. W klinikach i turniejach SAP Klub Zielonej Karty wzięło udział 1256 początkujących golfistów. Na 10 polach odbyły się również 44 konkursy „HP Najbliżej do celu” w których uczestniczyło ponad 1300 osób. Programy prowadzone były na 12-tu spośród 18 pól należących obecnie do Klubowego Programu Partnerskiego. Piotr Mondalski zaprezentował również strategię prowadzenia programów w sezonie 2006. Programy w dalszym ciągu będą prowadzone na polach, należących do Klubowego Programu Partnerskiego, które podpiszą szczegółową umowę z agencją o realizację 3 programów Teraz Golf w roku 2006.
* W sezonie 2006 programy SAP KZK i Accenture Program Młodzieżowy będą prowadzone na identycznych zasadach, a zajęcia podczas klinik będą prowadzone wspólnie dla obu programów. Celem programów jest zwiększenie liczby golfistów: początkujących – posiadaczy Zielonej Karty oraz początkujących – nowych członków klubów
* Podstawą do rozliczeń finansowych między polem a PZG będzie organizacja egzaminów na Zieloną Kartę lub Kartę Handikapową i liczba osób, które pomyślnie zdadzą egzamin.
* Program HP Corporate Challenge ulegnie niewielkim zmianom i będzie nadal oparty na organizacji konkursów „HP Najbliżej do celu”

Prezes poinformował również, że od sezonu 2006 PZG obniża opłatę za Zieloną Kartę (wydanie nowej oraz składka członkowska za 2006) do 150 złotych za sezon.

Uczestnicy spotkania dobrze ocenili zarówno wyniki programów w mijającym sezonie jak i zmiany zaproponowane przez PZG. Sławek Piński, dyrektor Binowo Park powiedział- „Zmiany programu idą w dobrą stronę, ciekawie będzie obserwować jak liczba osób zdających egzaminy będzie się przekładać na pozyskanie nowych członków klubów w najbliższych latach”. Wiele osób zwracało uwagę na konieczność wsparcia promocyjnego programów. Zbigniew Grabowski z City Golf Wrocław stwierdził, że „bardzo pomocna byłaby promocja w ogólnopolskich mediach”. Andrzej Miękus, szef agencji Smart Marketing Solutions prowadzących w imieniu i na zlecenie PZG programy promocyjne przypomniał, że „promocje w mediach można przeprowadzić jedynie na zasadach umów barterowych, gdyż nie dysponujemy funduszami na te cele”. Agencja jest obecnie na etapie zaawansowanych rozmów z kilkoma ogólnopolskimi pismami oraz telewizją w sprawie współpracy w 2006 roku.

Podsumowując dyskusję Piotr Mondalski podkreślił główne założenie programu „Teraz Golf”: wspieranie polityki promocyjnej i strategii marketingowej poszczególnych pól golfowych, uzupełnienie własnej inwencji i działań klubów oraz próba ujednolicenia działań mających na celu przyciągnięcie młodych ludzi na pola golfowe.

Prezes PZG przekazał przedstawicielom pól partnerskich, którzy byli obecni i brali udział w programach promocyjnych w 2005 roku specjalne upominki w postaci kompletów kijów golfowych dla młodzieży. Zestawy zostały ufundowane przez Royal & Ancient Club z przeznaczeniem na wspieranie szkolenia młodzieży w Polsce.

Wykonano pamiątkowe zdjęcie a goście racząc się przedświątecznym śledziem rozmawiali o własnych doświadczeniach z sezonu.

W drugiej części spotkania zostały ogłoszone wyniki konkursu na organizację turniejów mistrzowskich PZG w sezonie 2006.

W załączeniu pełny tekst prezentacji prezesa Piotra Mondalskiego.