Teraz Golf

7 grudnia 2004

Polski Związek Golfa (PZG) z przyjemnością informuje o uruchomieniu programu promocji golfa w Polsce pod nazwą „TERAZ GOLF” i podpisaniu umów sponsorskich z SAP, ACCENTURE oraz Hewlett Packard (HP). Partnerzy Strategiczni PZG są liderami na światowym rynku gospodarczym, obecnymi w Polsce od początku lat 90-tych. Każdy z nich jest również od lat zaangażowany w sponsoring sportowy.

SAP wspiera Erniego Elsa, golfistę nr 3 w rankingu światowym. Uosabia on cechy zwycięzcy – te same, które stanowią o pozycji firmy SAP jako lidera na rynku rozwiązań biznesowych. To przede wszystkim determinacja, pomysłowość oraz niezawodność. Dlatego firma SAP jest dumna, że może być kojarzona z tym wyjątkowym sportowcem.

Accenture jest od 7 lat światowym sponsorem Międzynarodowych Mistrzostw Golfowych i głównym partnerem biznesowym Tigera Woodsa. Motywem przewodnim zintegrowanej globalnej, kampanii reklamowej Accenture stało się hasło: „Go on. Be a Tiger.”.

HP, największa firma informatyczną i największy dostawca usług IT na świecie i w Polsce jest zaangażowany głównie w sponsoring wyścigów samochodowych Formuły 1.

Środki pozyskane od Partnerów Strategicznych PZG pozwolą na wdrożenie programu promocji golfa w Polsce. Program opiera się na 4 filarach:
• promocji golfa w mediach, we współpracy z Partnerami Medialnymi PZG: dziennikiem Rzeczpospolita, tygodnikiem Wprost, portalem internetowym Onet.pl oraz miesięcznikami Focus, Pani i Manager Magazin. Mecenasem medialnym PZG jest miesięcznik National Geographic.

• współpracy z polami golfowymi w ramach Klubowego Programu Partnerskiego. Wszyscy członkowie PZG mają prawo do 20% zniżki na opłaty Green Fee na polach partnerskich PZG. Lista pól dostępna jest w nowym serwisie internetowym www.pzgolf.pl

• popularyzacji golfa wśród osób zainteresowanych grą. PZG uruchomi 3 programy promocyjne skierowane do różnych środowisk: SAP Klub Zielonej Karty dla początkujących golfistów indywidualnych, Accenture Program Młodzieżowy oferujący bezpłatny program nauczania golfa dla młodzieży i studentów oraz HP Corporate Challenge skierowany do środowiska biznesowego. Szczegóły programów zostaną ogłoszone wkrótce.

• zwiększeniu oferty skierowanej do środowiska golfowego, obejmującego rozbudowany harmonogram turniejów mistrzowskich PZG, nowoczesny system handicapowy PZG oparty na karcie chipowej, współpracę z PGA Polska oraz powstanie Polskiego Rankingu Golfowego.

W Polsce wciąż pokutuje przekonanie, ze golf jest sportem dla sławnych i bogatych. Tymczasem koszty uprawiania golfa są porównywalne do wydatków na tenisa, żeglarstwo czy narty. Polski Związek Golfa w swoim programie postawił sobie za cel popularyzację tej dyscypliny jako sportu rodzinnego, dla osób w każdym wieku, modnego. Golf na świecie jest postrzegany jako sport dla ludzi nowoczesnych i aktywnych. A od ponad 15 lat rozwój golfa jest również ściśle związany z jego rodzinnym charakterem – w Skandynawii uprawia go 80% rodzin. W golfa gra na świecie około 150 milionów ludzi. Golfiści to najliczniejsza i najbardziej zróżnicowana wiekowo grupa sportowców.

Runda golfa trwa 4-5 godzin, to wspaniała okazja na ciekawy spacer na świeżym powietrzu z rodziną, przyjaciółmi i partnerami biznesowymi. Golf to jeden z niewielu sportów, podczas których można swobodnie rozmawiać, milczy się tylko w trakcie uderzenia.